5 jednoduchých úprav webu, které Vám pomohou získat klienty

Chcete si vylepšit web, a neztratit přitom moc času? Jste na správném místě.

Dostat lidi na stránky je dost složité samo o sobě. Pokud ale Váš web dokáže návštěvníky zaujmout a dostat je k požadované akci, výsledkem bude rychlejší a levnější splnění Vašich cílů.

Všichni víme, že návštěvníci webu většinou nezůstanou na stránkách déle, než pár vteřin.

Každý takový návštěvník jsou vyhozené peníze.

Co tedy můžeme udělat, abychom je udrželi na stránkách, kde mohou provést požadovanou akci? V tomto článku se dozvíte, jak zjednodušit získávání klientů a prodej produktů na stránce – a neztratit přitom moc času.

Optimalizace stránek pro konverze (akce návštěvníka stránek, které ukazují splnění cíle, např. odeslání formuláře) je dost složitá a časově náročná záležitost, ale pochopit základy je poměrně jednoduché.

Při tvorbě nebo úpravách Vašeho webu proveďte následujících 5 věcí, a Váš konverzní poměr (návštěvníci, co provedli požadovanou akci / návštěvníci) rychle stoupne. Tyto úpravy jsou celkem jednoduché a aplikovatelné na všechny typy stránek.

1. Výzva k akci

Výzva k akci je nejdůležitější částí každé stránky, protože představuje tu činnost, kterou po návštěvníkovi chceme, aby provedl. Kvalita zpracování výzvy k akci má obrovský dopad na počet konverzí.

Typicky je tvořena velkým, barevným tlačítkem.

Každá stránka má nějaký účel, a výzva k akci tento účel ztvárňuje. Na přistávacích stránkách by měla být jen jedna, jelikož na přistávací stránce většinou chceme docílit jen jedné jediné věci.

Vytvořit dobrou výzvu k akci je velice jednoduché, a je to zároveň ten nejlepší způsob, jak optimalizovat stránku pro větší počet konverzí. Ujistěte se, že Vaše výzva k akci je designovaná správně, a budete mít mnohem jednodušší práci se získáváním klientů přes web i s prodejem služeb.

Jak vytvořit dobrou výzvu k akci? Měla by splňovat následující tři body:

1) Kontrastní barva. Na internetu se množí debaty o nejlepší barvě pro výzvu k akci (já zastávám klasickou oranžovou), ale mnohem důležitější než výběr konkrétní barvy je kontrast.

Mít silně kontrastní barvu vůči pozadí je velmi důležité, a je to první krok ke správnému obarvení výzvy k akci. Pokud ale chcete, aby dané tlačítko opravdu “vystupovalo” z webu, tak zvolte barvu, která jinde na webu není používaná. Nepoužívejte svou hlavní barvu, ani když výzva k akci leží na bílém pozadí. Místo toho použijte zcela jinou barvu, která na webu opravdu vynikne.

2) Dostatek prostoru. Vyhněte se změti textů, obrázků a hlavně tlačítek. Výzva k akci by měla mít dostatečnou vzdálenost od ostatních prvků na stránce, aby pořádně vynikla.

Je také vhodné nedávat linky na sociální média k výzvě k akci. Když už má uživatel chuť kliknout na hlavní tlačítko, tak ho nerozptylujte druhořadými záležitostmi.

3) Akční text. Poté, co jste zařídili, aby si návštěvník Vaší výzvy k akci všiml, tak je třeba, ani na ní i klikl. Proto si dejte záležet i na textu. Společně s nadpisem stránky je toto ten nejdůležitější text na stránkách.

Text na tlačítku by neměl být delší než pár slov. Měl by jasně vyjádřit, co konkrétně se stane po kliku, nebo říct, co uživatel dostane, když na tlačítko klikne. Zároveň by měl vyzývat návštěvníka, aby danou akci provedl.

Můj oblíbený způsob je představit si, že jsem návštěvníkem stránky, a dokončit větu začínající slovem “Chci”, přičemž slovo “Chci” nakonec vymažu.

  • (Chci) Získat nezávaznou konzultaci.
  • (Chci) Přidat zboží do košíku
  • (Chci) Rezervovat místo na semináři
  • (Chci) Vyplnit a odeslat přihlášku

Poté, co máte hotovou výzvu k akci (nezanedbejte ji!), tak si znovu otevřete stránku a vzdalte se od počítače (nebo přimhuřte oči) natolik, aby se Vám web rozmazal. Je Výzva k akci pořád dobře vidět?

 

2. Jednoduchá navigace

Navigací je typicky myšleno menu. Skoro každá stránka má hlavní navigaci, některé stránky jich mají víc.

Pokud chcete, aby se Vaši návštěvníci mohli dobře orientovat, tak je třeba si dát záležet na dobrém návrhu navigace. Pokud máte rozsáhlý web, tak to pro Vás platí dvojnásob.

Jakmile uživatel najde, co hledá, tak je mnohem větší šance, že ho dokážete zkonvertovat. Naproti tomu zmatený uživatel nejspíš Vaši stránku rychle opustí a už se nevrátí.

Hlavní myšlenka je, že by všechny důležité informace měly být přístupné během maximálně 3 kliků. To ale nestačí – navigace musí být dost zřejmá na to, aby se nestalo, že uživatel bude bloudit po stránkách, kde se hledané informace nenacházejí.

Dejte si záležet na tom, aby Vaše stránka byla dělaná pro Vaše uživatele. Velké společnosti utrácí velké peníze za uživatelské testování, protože vědí, jak důležité to je.

Zkuste si představit, že jste Váš potenciální zákazník, a pak zkuste na svých stránkách najít informace, které by mohl hledat. Máte pocit, že je možné navigaci vylepšit? Udělejte to. Není to časově náročné a výsledky jsou hned znát.

3. Přehledné uspořádání textů

Někdo říká, že v roce 2017 už nikdo weby nečte. Pravda je taková, že dlouhé texty na stránkách Vám nikdo číst nebude, ale lidé si dají práci, pokud mají pocit, že získávají nějakou hodnotu a zároveň se nemusí moc snažit.

Je třeba uspořádat, rozvrhnout a rozdělit texty podle toho, jak jsou důležité a v jakém pořadí by je měl uživatel číst. Hlavní ale je, aby návštěvník ihned pochopil, o čem který blok textu je. K tomu Vám pomohou 2 věci – uživatelova očekávání a nadpisy.

1) Uživatelova očekávání. Každý čeká, že první text na stránce je nadpis. Další je podnadpis. Pak nějaký úvodní text. A tak dále.

Dejte texty tam, kde je obvyklé, aby se vyskytovaly. Návštěvníkovi to urychlí práci s hledáním informací. A Vám to urychlí práci s konvertováním návštěvníků.

2) Nadpisy a obrázky. Tohle je důležité. Určité bloky textu je dobré nadepsat, aby si návštěvník při “skenování” stránky hned uvědomil, co chce číst a co ne.

Přidejte i obrázky a ikonky. Myslete na to, že hlavní funkce těchto “obrázkových nadpisů” je usnadnit čtenáři práci.

Pokud máte na stránkách dlouhé texty, rozdělte je na menší paragrafy a nadepište je. Nezabere Vám to moc času a mnohonásobně to vylepší čtivost Vašich textů.

 

 

4. Konverzace se čtenářem

Spousta stránek malých a středně velkých společností se snaží znít jako korporace, přičemž akorát ztrácejí příležitost skutečně oslovit své potenciální zákazníky.

Pište, jako kdybyste mluvili k Vašemu ideálnímu zákazníkovi. Příště, až budete psát nějaký text, tak si nejprve představte, že sedíte v kavárně se svým oblíbeným klientem, a chcete mu znovu uvést Vaše služby. Mluvte na něj, a během toho zaznamenávejte svá slova na web.

Tento přístup k psaní textu má 2 velké výhody. Ta první je, že se Vaši návštěvníci budou cítit, jako by byli na správném místě, kde někdo rozumí jejich problémům. Zanecháte tak dojem, který jim vydrží i dlouho po opuštění stránky.

Druhá výhoda tohoto přístupu je vedlejší účinek postupu vysvětleného nahoře. Když budete na své návštěvníky webu mluvit, tak určitě nějak strukturujete Váš proslov. No a když to pak přepíšete na stránky, tak budete mít jistotu, že struktura Vaší stránky a pořadí jednotlivých sekcí odpovídá tomu nejlepšímu způsobu, jak postupně přesvědčit uživatele.

Vytvořte ze svého webu obchodníka, který bude dnem i nocí přesvědčovat Vaše potenciální zákazníky ke konverzi.

5. Podobnost reklamy a stránky

Pátý a poslední bod se netýká jen webové stránky jako takové. Přitom je spolu s prvním bodem asi nejdůležitější, pokud je Vaše stránka součástí online marketingové kampaně.

Kolikrát se Vám stalo, že jste na Facebooku nebo Googlu klikli na reklamu, a ocitli jste se na úplně jiné stránce, než jakou jste očekávali? To se stalo, protože si marketér daného webu nedal záležet na podobnosti reklamy a stránky.

Při tvorbě reklam, které odkazují na určité stránky, by měla daná reklama mít určitou podobnost se stránkou, na které uživatel po kliku přistane.

Musíte si dát pozor na dvě věci:

1) Podobný text. Nadpis na přistávací stránce (oné stránce, na kterou dorazí člověk po kliku na danou reklamu) by měl plynule navazovat na výzvu k akci, která se nachází v reklamě.

Také formulace a tón textů by měl být stejný.

Chcete docílit toho, aby někdo, kdo klikl na reklamu, vůbec nemusel přemýšlet. Měl by cítit, že stránka, na které se ocitl, je přesně to, co chtěl.

2) Podobný design. Tohle se týká jen reklam, které obsahují grafické prvky (Facebook, Adwords display kampaně, Instagram atd.). Pokud uživatel klikne na modrý obrázek, a dostane se na červenou stránku, tak to Vaším konverzím neprospěje.

Dále je vhodné použít aspoň na obrázcích stejný font jako na stránce.

Pokud chcete, můžete otestovat přístup, kdy jednoduše designujete reklamu podle prvních prvků na přistávací stránce. Tak se málokdo bude cítit, že se ocitl na špatném místě.

 

Závěr

Všechny existující tipy, jak optimalizovat stránku pro konverze, by zabraly desítky článků a půlka z nich by si protiřečila s druhou půlkou. Tyto zásady jsou ale aplikovatelné na skoro každý web, a jejich použitím vždy zlepšíte návštěvníkovu cestu ke konverzi.

Analyzujte svůj web a případně na něm proveďte těchto 5 změn. Pomůže Vám to splnit Vaše cíle na webu.

O mně

Jmenuji se Oskar Čorič. Tvořím responzivní webové stránky a poskytuji služby online marketingu. Weby a kampaně navrhuji, tvořím, spravuji a optimalizuji. Svou práci dělám tak, aby mému klientovi poskytla co největší hodnotu a pomohla mu dosáhnout jeho cílů.
envelope-olinkedin-squarephonefacebooklinkedinfacebook-official